Visum resan (2/2)

Ja detta är andra delen av visum resan inlägget så detta är vad vi gjorde på lördagen innan vi åkte hem.

Vi hade jätte svårt att bestämma oss var vi ville, vi kunde välja mellan Singapores zoo som är väldigt känt tydligen eller universal studios som också är en stor grej. Efter mycket om och men så bestämde vi oss för universal studios. Och det var en häftig upplevelse även om vi borde nog ha kommit iväg lite tidigare, det var nämligen väldigt mycket folk där.

DSC00629.JPG

DSC00647.JPGDSC00638.JPG

De hade byggt upp massor med olika världar inne på själva området med karuseller och shower. Det fanns broadway, egypten, hollywood bland massor av annat.

Men dagen började med att vi direkt åkte en karusell som var typ Colorade från liseberg men i Jurassic park istället. Det var det första vi gjorde och ni kan nästa gissa vad som hände. Det är en vatten karusell där man åker genom en flod och man kan få lite vatten på sig så det stod varnings skyltar över allt att man skulle bli blöt och kanske dyngsur. Vi ignorerade dem för det brukar vara ganska milt men så klart så när vi nästan är framme och åker ner för sista flod delen slå lyckas en stor våg ta sig in och träffa mig med otrolig prick säkerhet. Så när vi kommer in så kollar några av barnen besviket och avundsjukt på mig när de är helt torra och jag är helt dyngsur och det förblev jag resten av dagen.

Annars så var det riktigt häftigt att se och om man har chansen så borde man passa på.

 

På kvällen var det kvälls möte i en kyrka med runt 9000 medlemmar. Det var häftigt för vi ville verkligen till en kyrka och se hur det var där. Och predikan var dessutom väldigt bra så det var verkligen kul att få ta del av det. 20151128_192557.jpg

20151128_210456.jpg

Dessutom var det människor som köade 40 minuter innan mötet för att få bra plats vilket är kul att se och jämföra med sverige där man är glad om folk kommer i tid.

DSC00692.JPG

Sedan vid flygplatsen klockan fem på morgonen efter en sen kväll med nyblivna vänner från kyrkan så satt vi väldigt trötta på starbucks med deras julspecial och en ikea julmust vardera. Vi försökte också smuggla med hjortron sylt och flädersaft från ikea genom säkerheten dock så tog de både två tyvärr vilket gjorde ont hjärtat men vi försökte i alla fall.

Singapore är verkligen en otrolig stad och jag hoppas verkligen få en till chans ditt för det var lite naivt med två heldagar men jag kan rekommendera att en gång i livet minst besöka det. Det är inte som någon stad som jag tidigare har besökt och dessutom är det billigt jämfört med Europa. Men sedan märkte jag också tydligt de skilda världarna när vi kom tillbaka till myanmar som jämfört med singapore är 50 år efter. Det är nog nyttigt att se både delarna tror jag.

Men tack vare Guds nåd så får jag det! 🙂

Jag hoppas ni har det bra med era stormar i Sverige :-p

Mvh Kristoffer

Kommentera

