Kursvecka i Härnösand

Veckan som var träffades vi som är Salts volontärer på en sida kurs i Härnösand. Kurs veckan gick ut på att möta andra som också skulle iväg genom Sida finansiering för praktikant program.

En kväll hade vi besök från Sofia(Salts Missionskonsulent) där vi fick del information för just våran resa. Det är då denna bild är tagen!

WIN_20150909_21_39_12_Pro

(Kristoffer(jag, Myanmar), Oskar(Myanmar), Elina(Argentina), Louise(Argentina) )

Det blev en väldigt intensiv och kul vecka, jag känner mig mer förbered än någonsin samtidigt som man aldrig har haft så mycket frågetecken och saker att jobba igenom. Jag tror att vi var runt 40 st där på lektionerna som varade från 08.30 till 17.00 eller 18.00 varje dag hela veckan.

WIN_20150908_09_07_18_Pro

WIN_20150909_08_50_01_Pro

Vi hade väldigt kul även om maten bara var vegetarisk så klarade vi oss väldigt bra. Vi fick göra en massa övningar och lära oss massor.

Och nu är det bara runt 1,5 vecka kvar tills jag och Oskar åker, menas Elina och Louise åker redan på tisdag.

Så ser läget ut, än så länge har jag framtids tro!

Allt Gott

//Mvh// Kristoffer

Kommentera

