Första inlägg

Hej alla läsare,

jag heter Kristoffer. För er som inte känner mig eller vet vad jag gör så är det så att om några dagar kommer jag att flytta till Myanmar(burma).

Syftet med denna blogg är att ni ska kunna följa mig under denna tid och få en inblick i vad som jag kommer att göra och hur det ser ut där borta.

Vilka? Jag åker ut med Salt som är EFS barn- och ungdomsorganisation, vilket i sin tur är en del av svenska kyrkan(med ändå självständig). Jag är väldigt tacksam att jag får denna chans från dem och de kommer att finnas liknande program(Salts volontärprogram) kommande år i fall någon av er är intresserad.

 Vad? När jag väl är på plats i Myanmar så kommer jag att vara med och hjälpa till att lära ut engelska på ett utbildningscenter. Som jag har förstått det så är det en kyrka där som EFS har kontakt med som har utbildningscentret, så vi kommer att jobba med dem en del också. Dem verkar väldigt sköna och jag ser verkligen fram emot att träffa dem.

Detta är bara väldigt kort om vad som händer, jag hoppas att jag kommer kunna utveckla det mer under året. Och om ni läser min blogg så kommer ni att förhoppningsvis känna er lite delaktiga i detta.
Det jag skulle uppskatta av er som läsare är om ni skulle lägga in en bön för mig och arbetet lite då och då.

Hoppas ni har det bra

//Mvh// Kristoffer

Kommentera

